Sibirien lär – i synnerhet 3 sibiriska katter

I mitt första blogginlägg vill jag tala om hur jag råkade på Kuba&Leia The LitterPods sidor. Vår familj har tre underbara sibiriska katter, av vilka vi skaffade den första för ungefär tre år sedan. Därförinnan gnällde vår dotter turvis med pappa och mamma i säkert ett år innan vi slutligen gav efter. Att skaffa katterna visade sig vara ett av vårt familjs bästa beslut och vi skulle aldrig mer kunna föreställa oss att leva utan våra små vänner.

 

När den första katten anlände var allt nytt och intressant. Vi förnyade inredningen i vår bostad och skaffade information om kattskötsel. Allt gick bra och vi fick många tips av Ernos underbara uppfödare. Placeringen, valet och underhållet av lådan med kattsand var egentligen den enda saken, som kändes konstig för mig. När Erno blev äldre ökade toaletten i betydelse och jag provade om och om igen nya alternativ för att hitta en tilltalande lösning. Vår kattfamilj växte ännu efter detta med två pälsbollar och det var dags att leta efter ett verkligt alternativ.   

 

 

Jag hade hört av en vän om automatiska kattoaletter. När jag satte mig in i saken förstod jag mycket snabbt hur detta alternativ skulle kunna underlätta min vardag. Underbart, inte längre något skyfflande av tre WC:n två gånger om dagen. Men. Men… besvikelsen var stor, när jag insåg att ingen enda av de modeller som stod till buds riktigt skulle kunna komma i fråga. Anordningarna visade sig antingen vara av verkligt dålig kvalitet eller alldeles oerhört dyra. Jag ville inte heller ha i mitt hem något stort och fult åbäke som skrämmer mina katter, så jag fortsatte att leta.

 

 

En vacker vintrig morgon när jag bläddrade i Instagram stötte jag på en underbar bild av två vita brittiska korthår. Kuba och Leia delade sina funderingar i sociala medier och deras ägare såg ut att kämpa med likadana tankar. De var dock steget före mig med sitt Kuba&Leia kattoalettkoncept. Jag började intressera mig så mycket för saken att jag hoppade på följande plan och flög för att träffa dem.

 

 

Det var slutligen möjligt att bygga en förmånlig kattoalett som rengör och tömmer sig automatiskt och ser bra ut samt fungerar. Vår gemensamma passion för katter och deras ägare har till slut fört oss till ett läge, där vi kan berätta för alla om vårt arbete. The LitterPod är planerad tillsammans med kattägare för att lämpa sig för katter av alla storlekar och raser. Säg farväl åt sandspaden! Det säger åtminstone jag!

 

Skrivet och publicerat av Virpi Someristo


Din kundvagn är tom

Villkor

Nämä toimitusehdot ovat voimassa 24.8.2018 alkaen.

Verkkokauppa

MEOW Logistics Oy
Koetilankatu 8 A 1
01520 Vantaa

0405811026
virpi@felis.fi
2886321-1

Kauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksaminen ja maksutavat

Maksupalveluna toimii Klarna Checkout, jonka kautta maksuvaihtoehtoina toimivat lasku, osamaksu, korttimaksu sekä verkkopankkimaksut.

Ilmoittamalla tietoja kassalla hyväksyt Klarna AB:n (Klarna AB, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm) ehdot. Painamalla ”Osta” painiketta hyväksyt Felis yleiset ehdot.

Tilaus- ja maksuvahvistus

Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.

Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:

MEOW Logistics Oy
Koetilankatu 8 A 1
01520 Vantaa

0405811026
virpi@felis.fi
2886321-1

Toimitustavat ja -kulut

Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Esitämme ostoskorissa arvion tulevista toimituskuluista ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Tarkat toimituskulut näet valittuasi tilaukselle haluamasi maksu- ja toimitustavat. Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä ja yhteispainosta. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty.

Toimitusaika

Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen vaihtelevat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen. Poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu, jos ostoskorissa on varastosta loppuneita tuotteita ja ilmoitamme myös mahdollisista viivästyksistä teille välittömästi tilaamisen jälkeen.

Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.

Palautusehdot

Upphävanderätt

Du kan annullera detta avtal inom 14 dagar utan att ange en anledning. Upphävandeperioden slutar inom 14 dagar från den dagen du får den sista leveransen eller från det att du får beställningen om det är en nedladdningsbar produkt.

Du måste meddela oss om ditt beslut att annullera avtalet på ett otvetydigt sätt (t.ex. genom post eller e-post) för att använda din upphävanderätt. Du kan även skriva ut vårt återköpsformulär och använda det, men det behövs inte.

Du måste skicka ett återköpsmeddelande innan återköpsperioden löper ut.

Åtagande vid återköp

Om du bestämmer dig för att annullera detta avtal återbetalar vi direkt alla transaktioner som vi har fått från dig, inklusive leveranskostnader (men exklusive ytterligare kostnader om du har valt en annan leveransmetod än den mest prisvärda som vi rekommenderar som standard) och alltid inom 14 dagar från det att vi mottar ditt meddelande om återköp. Vi genomför återbetalningen med den betalningsmetod som du använde i den ursprungliga transaktionen om du inte uttryckligen har avtalat något annat, utan att det kostar dig något extra.

Du måste skicka tillbaka produkten utan fördröjning inom 14 dagar från det att du skickade meddelande om återköp. Om du skickar produkten innan den nämnda perioden på 14 dagar har löpt ut följer du tidsplanen.

Du är endast skyldig att betala för produktens värdeminskning om den har orsakats av behandling utöver den som krävs för att fastställa produktens art, egenskaper och funktionalitet.

Lunastamaton paketti

Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme toimituskustannukset.

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Peruutusoikeus ja palautusehdot -kohdassa mainittuun osoitteeseen tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle.