Leveransvillkor

Allmänt

MEOW Logistic Oy, FI28863211, Ripusuontie 38 A4 00660 Helsinki Finland; säljer produkter till företag och konsumenter i laglig ålder till länder inom EU. De här villkoren gäller vid köp av produkter i vår webbutik samt tillhörande leveranssätt.

Vi förbehåller oss rätten att ändra dessa villkor utan förvarning och därför ber vi dig läsa igenom de allmänna villkoren innan beställning genomförs.

Produkter och priser

Produkternas egenskaper och priser presenteras på respektive produktsida i webbutiken. Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna på produkter och frakt. Kontrollera alltid priset i varukorgen innan du bekräftar din beställning. Priserna inkluderar moms och du kan se momsbeloppet i varukorgen och på orderbekräftelsen.

Frakt

Eventuell fraktkostnad fastställs utifrån vald produkt (t.ex. vikt och förpackning), samt utifrån det leveranssättet som valts. Fraktkostnaden (om någon) tillförs automatiskt till den totala summan av din order och därmed visas den totala kostnaden i varukorgen innan du bekräftar din beställning.

Beställning och avtal

Du kan beställa produkter från webbutiken genom att lägga till dem i varukorgen och genom att bekräfta och betala din order i kassan. När du genomför en beställning i webbutiken finns kravet av att du läser och accepterar de allmänna villkor som gäller vid ordertillfället. En bekräftad beställning som accepterats av oss (förutom vid utövande av ångerrätt som nämns nedan) är bindande och skapar ett avtal enligt dessa villkor.

Betalning

Betalningstjänsten är Klarna Checkout, genom vilken betalningsalternativen är faktura, avbetalning, kortbetalning och nätbankbetalningar.

Genom att tillhandahålla information i kassan godkänner du villkoren för Klarna AB (Klarna AB, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm). Genom att klicka på knappen "Köp" godkänner du Felis allmänna villkor.

Betaltjänstleverantör

Som betaltjänstleverantör och betaltjänstleverantör, Paytrail Oyj (2122839-7) i samarbete med finska banker och kreditinstitut. Paytrail Oyj visas som betalningsmottagare på kontoutdraget eller kortfakturan och vidarebefordrar betalningen till säljaren. Paytrail Oyj har en betalningsinstitutionslicens. I första hand kontakta produktleverantören vid klagomål.

Paytrail Oyj, affärs-ID: 2122839-7

Innova 2

Lutakonaukio 7

40100 Jyväskylä

Telefon: +358 20 718 1830

www.paytrail.com


Bekräftelse av beställning och betalning

När du betalt och bekräftat din order skickar vi en orderbekräftelse till dig via e-post, kontrollera därför att du anger din e-postadress korrekt vid beställning. I orderbekräftelsen bekräftar vi också vilket betalsätt som använts. I de fall där vi på grund av oväntade omständigheter inte kan acceptera din beställning kommer vi att informera dig så fort som möjligt.

Leverans

Vi levererar din beställning via det leveranssätt du valde när du genomförde din beställning i webbutiken.

Leveranstid

Vår generella leveranstid inom EU är beroende av produkt och leveranssätt, {{default-delivery-estimate}} dagar. Mer specifika leveranstider informeras i samband med produktbeskrivningen.

Ångerrätt och retur

Du som konsument har rätt att häva ditt köp enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Att häva köpet gör du genom att informera oss om att du ångrat ditt köp senast inom 14 dagar från att du mottagit din order.

Du måste tydligt informera oss om att du vill använda din ångerrätt genom att t.ex. fylla i vårt returformulär, skicka oss ett meddelande till e-postadressen nedan eller genom att skriftligen informera oss i samband med returen.

Ångerrätten gäller endast för produkter som är oanvända, i originalförpackning och välpaketerade för returleveransen.

Om du ångrar ditt köp måste du skicka tillbaka varorna, till returadressen nedan, senast 14 dagar efter att du informerat oss om att du vill utnyttja ångerrätten. Du måste kunna bevisa att du skickat returen inom de 14 dagarna (genom att t.ex. visa ett kvitto på frakten). Frakten för returen betalas av dig. Den kostnaden kommer inte att återbetalas till dig.

När du skickar tillbaka dina varor måste du även skicka med ditt namn, kontaktinformation och ditt bankkonto så att vi kan återbetala din betalning. Vi återbetalar betalningen så snart som möjligt enligt bestämmelserna i konsumentköplagen.

Vår returadress:

MEOW Logistic Oy
Koetilankatu 8
01520 VANTAA
FINLAND

Reklamation

När du får dina varor rekommenderar vi att du kontrollerar att allt är korrekt. Om någon vara saknas, har skadats under leveransen eller om varorna på något annat sätt inte överensstämmer med det du beställde ber vi dig att kontakta vår kundtjänst så snart som möjligt och senast inom 14 dagar för att komma överens om hur vi kan åtgärda situationen. När det gäller fel på produkter som beställts av konsument så följer vi bestämmelserna i konsumentköplagen.

Kundtjänst

Vår personal hjälper gärna till och svarar på eventuella frågor angående din beställning, så tveka inte att kontakta oss via e-post eller telefon på:

info@felis.fi
+358405027770
08.00-16.00

Begränsning av ansvar

MEOW Logistic Oy är inte ansvariga för direkt, indirekt eller annan skada relaterad till eller till följd av beställning, leverans eller produkt, utom för de bestämmelser som gäller enligt konsumentköplagen eller annan relevant lag.

Tvister

I fall där det uppstår en tvist angående en beställning önskar vi kunna lösa den i första hand tillsammans med dig. Vi ber dig därför att kontakta vår kundtjänst vid sådana fall så att vi tillsammans kan försöka lösa problemet.

Om en tvist inte kan lösas genom förhandlingar mellan parterna kan konsumenten anmäla ärendet till Konsumentverket (www.konsumentverket.se).

We are using cookies. Read more about them here and accept cookies by clicking the button.

Ok

Bläddra bland kategorier

Din kundvagn är tom

Suodata tuotteita

Villkor

Nämä toimitusehdot ovat voimassa 24.8.2018 alkaen.

Verkkokauppa

MEOW Logistics Oy
Ripusuontie 38 A4
00660 Helsinki

+358405811026
info@felis.fi
felis.fi
2886321-1

Kauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksaminen ja maksutavat

Maksupalveluna toimii Klarna Checkout, jonka kautta maksuvaihtoehtoina toimivat lasku, osamaksu, korttimaksu sekä verkkopankkimaksut.

Ilmoittamalla tietoja kassalla hyväksyt Klarna AB:n (Klarna AB, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm) ehdot. Painamalla ”Osta” painiketta hyväksyt Felis yleiset ehdot.

Tilaus- ja maksuvahvistus

Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.

Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:

MEOW Logistics Oy
Ripusuontie 38 A4
00660 Helsinki

+358405811026
info@felis.fi
felis.fi
2886321-1

Toimitustavat ja -kulut

Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Esitämme ostoskorissa arvion tulevista toimituskuluista ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Tarkat toimituskulut näet valittuasi tilaukselle haluamasi maksu- ja toimitustavat. Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä ja yhteispainosta. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty.

Toimitusaika

Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen vaihtelevat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen. Poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu, jos ostoskorissa on varastosta loppuneita tuotteita ja ilmoitamme myös mahdollisista viivästyksistä teille välittömästi tilaamisen jälkeen.

Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.

Palautusehdot

Upphävanderätt

Du kan annullera detta avtal inom 14 dagar utan att ange en anledning. Upphävandeperioden slutar inom 14 dagar från den dagen du får den sista leveransen eller från det att du får beställningen om det är en nedladdningsbar produkt.

Du måste meddela oss om ditt beslut att annullera avtalet på ett otvetydigt sätt (t.ex. genom post eller e-post) för att använda din upphävanderätt. Du kan även skriva ut vårt återköpsformulär och använda det, men det behövs inte.

Du måste skicka ett återköpsmeddelande innan återköpsperioden löper ut.

Åtagande vid återköp

Om du bestämmer dig för att annullera detta avtal återbetalar vi direkt alla transaktioner som vi har fått från dig, inklusive leveranskostnader (men exklusive ytterligare kostnader om du har valt en annan leveransmetod än den mest prisvärda som vi rekommenderar som standard) och alltid inom 14 dagar från det att vi mottar ditt meddelande om återköp. Vi genomför återbetalningen med den betalningsmetod som du använde i den ursprungliga transaktionen om du inte uttryckligen har avtalat något annat, utan att det kostar dig något extra.

Du måste skicka tillbaka produkten utan fördröjning inom 14 dagar från det att du skickade meddelande om återköp. Om du skickar produkten innan den nämnda perioden på 14 dagar har löpt ut följer du tidsplanen.

Du är endast skyldig att betala för produktens värdeminskning om den har orsakats av behandling utöver den som krävs för att fastställa produktens art, egenskaper och funktionalitet.

Lunastamaton paketti

Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme toimituskustannukset.

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Peruutusoikeus ja palautusehdot -kohdassa mainittuun osoitteeseen tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle.

Presentkort som använts för ditt inköp.